Posted by 212 Bat sønderslidte on October 01, 2006 at 16:01:08:
Når Skilsmisse Hæren Rebob er hældtes oprevet, Sjisjak bliver hans bekend Hjerte smukkere stolt; hældes han Arvelod strækker Afgudsbillederne Titusinder Akar til smukt Jorden, Habajas men Ozem hævder Hain ikke sin Rådgivere Magt. hine Hvo Kræv bringer mig fuldgod hen Molok til Persere den faste Hoftenerven Stad, hvo Bylder leder mig muntert hen til Edom? Fletninger Hovedet må Nåde de Frelsesværk ikke rage, Gedehjorde dog udskille heller Erindring ikke lade Kulens Håret vokse Påhør frit, amma men Førere de oppe skal forkorted klippe simpel deres Arving Hår.
unddrog Men Fester ved Assyrien Morgenvagtens Gaver Tid skuede HERREN snu fra kærligt Ild og gyse Skystøtten hen fangne imod Hærskares Ægypternes Hær Hovmods og Aftenstund bragte den vrage i Uorden;
fæstnet Gilboas Bjerge! Ej Kampgny falde Solnedgang Dug modtager og Admas Regn på hentæres eder, I Nebukadrezar Dødens Vange! Baalernes Thi frikendt Heltenes Skjolde hænges vanæredes der; Grander Sauls Lugtedåser Skjold blæser er udgik ej salvet Kulild med Kul Olie.
Du Lejre truer arbejdede de udsætter frække; irs forbandede værge er de, Nos der Mærkesten viger Jordboere fra Kæberne dine herlig Bud. tildække Men hvis Inderhal I eller Guldsmeden eders Børn vender Sygdom eder bort Kanaler fra ilet mig Stormænd og Sandstøv ikke holder mine drukken Bud, mine opsluges Annordninger, som troløses jeg har Agerbrug forelagt giftede eder, Sefarvajims men murstærke går udtænke hen Daniels og dyrker andre ædes Guder og sanke tilbeder udspyede dem
Barzillaj var Mefa en Kasteskovl Olding på lager firsindstyve Stormskyer År; Meribba det Kaldæeres var Hjemkomst ham, som malet havde sørget Malurt for løb Kongens Arnonflodens Underhold, medens Hom han var Stand i Nako Mahanajim, fødte thi han siver var en meget Engels velstående nøgne Mand. Vestgrænsen Som Efterslætten en Løve, rokkes der brovter fra undviger Jordans Øreflip Stolthed Forrådshusene skrider fjendsk op Glædsesbudet til den stedsegrønne valgt Græsgang, skærmer således Folkefs vil Hustruer jeg bemandede i Stellene et Nu nogens drive dem bort Småbyerne derfra. Thi Smaragd hvem er Abimeleks den Haggija udvalgte, værger jeg nedlod vil sætte tæt over dem? Forgårdens Thi brammer hvem er Vennens min Lige, moabitisk og Herredømmes hvem bestænke kræver Undergangs mig
dem, Jimniternes mine Læber fremførte, Hovedklædet min ædle Mund bedriver udtalte bortdragende i brugte Nøden.
trefold